Kwaliteit
Kwaliteit
Voetcentraal wil marktleider zijn in kwaliteit. Het gaat om úw voeten. Dan is alleen de beste oplossing goed genoeg. Alle aangesloten bedrijven zijn erkend door de Stichting Erkenningsregeling voor Medische Hulpmiddelen. Ook hebben wij intensief contact met de branchevereniging voor orthopedische hulpmiddelen NVOS-Orthobanda.
Bij Voetcentraal doen wij er alles aan om u een perfecte schoen of aanpassing te bezorgen. Als orthopedische schoentechnische bedrijven werken we daarom samen. Zo kunnen we elkaar beter maken en scherp houden. Kwaliteit betekent alles voor ons. U bent gebaat bij een goed product, waar u op kunt vertrouwen.
Kwaliteitszorg
Wij hechten bij Voetcentraal sterk aan kwaliteit. Daarom zijn we aangesloten bij de Stichting Erkenningsregeling voor leveranciers van Medische Hulpmiddelen (SEMH). Deze onafhankelijke organisatie stelt in samenspraak met branche, gebruikersorganisaties en zorgverzekeraars eisen op waaraan een erkend bedrijf dient te voldoen. Elk jaar toetst de SEMH deze eisen. Zo bent u verzekerd van de beste zorg. Hebt u suggesties om onze organisatie te verbeteren? Wij luisteren graag naar u. De leden van Voetcentraal handelen altijd vanuit het belang van de patiënt. Toch is het goed om te weten dat er belangenorganisaties bestaan voor patiënten. Bovendien heeft iedere erkende orthopedisch schoentechnicus een aansprakelijkheidsverzekering.
Garantie
U heeft recht op garantie. Dat geeft u een veilig gevoel. De garantievoorwaarden verschillen per product. Vraag bij ons naar de precieze garantietermijn. Normale slijtage en onzorgvuldig gebruik of ernstige veranderingen aan uw voeten, armen of benen vallen buiten de garantie die wij bieden. Goed om te weten: u bent altijd welkom als er iets mis is met uw schoen of aanpassing. Wij zoeken een oplossing. Ook al is de garantietermijn verstreken.
Download hier de folder Kwaliteitszorg, garantie en klachten
Ondanks onze voorzorgsmaatregelen kan het voorkomen dat u niet helemaal tevreden bent. Bel ons dan zonder aarzelen! Wij plannen dan direct een afspraak zodat we u binnen vijf werkdagen een eventuele oplossing kunnen bieden. Wij willen dat u tevreden bent en blijft.
Klachtenprocedure
Het kan gebeuren dat een hulpmiddel nog niet geheel voldoet. Bent u niet tevreden? Doorloop deze stappen.
Stap 1: Wij doen altijd ons uiterste best. Bent u toch niet helemaal tevreden? Bel of mail ons dan zonder aarzelen! Lukt het niet om tot een oplossing te komen? Dan kunt u allereerst een klacht indienen bij de interne klachtcoördinator van het bij Voetcentraal B.V. aangesloten bedrijf dat het product of dienst aan u heeft geleverd. De naam van deze klachtcoördinator kunt u opvragen bij deze bedrijven. De contactgegevens van deze bedrijven vindt u op de website van Voetcentraal. Het betreffende bedrijf reageert dan binnen 5 dagen op uw klacht. Samen zoeken we naar een goede oplossing van uw klacht.
Stap 2: Bent u niet tevreden over de aangeboden oplossing(en)? Komt u er écht niet uit met uw leverancier? Dan kunt u een officiële klacht indienen bij de klachtencommissie Orthopedische en Medische Hulpmiddelen. Gebruik hiervoor het klachtenformulier dat u kunt downloaden of opvragen bij NVOS-Orthobanda. De onafhankelijke commissie buigt zich over uw klacht en de geboden oplossingen. Het secretariaat van de klachtencommissie neemt contact met u op om de klacht door te nemen en is uw aanspreekpunt tijdens de procedure.
Heeft u geen klachtenformulier? Download het van de website van NVOS-Orthobanda of stuur een e-mail naar klachten@nvos-orthobanda.nl
Natuurlijk wilt u lang en zonder klachten van uw schoenen genieten. Goed onderhoud is dus belangrijk. Download hier onze folder Gebruik & Onderhoud vol adviezen.