Kwaliteit

Kwaliteit

Voetcentraal wil marktleider zijn in kwaliteit. Het gaat om úw voeten. Dan is alleen de beste oplossing goed genoeg. Alle aangesloten bedrijven zijn erkend door de Stichting Erkenningsregeling voor Medische Hulpmiddelen. Ook hebben wij intensief contact met de branchevereniging voor orthopedische hulpmiddelen NVOS-Orthobanda.

Bij Voetcentraal doen wij er alles aan om u een perfecte schoen of aanpassing te bezorgen. Als orthopedische schoentechnische bedrijven werken we daarom samen. Zo kunnen we elkaar beter maken en scherp houden. Kwaliteit betekent alles voor ons. U bent gebaat bij een goed product, waar u op kunt vertrouwen.

Kwaliteitszorg

Wij hechten bij Voetcentraal sterk aan kwaliteit. Daarom zijn we aangesloten bij de Stichting Erkenningsregeling voor leveranciers van Medische Hulpmiddelen (SEMH). Deze onafhankelijke organisatie stelt in samenspraak met branche, gebruikersorganisaties en zorgverzekeraars eisen op waaraan een erkend bedrijf dient te voldoen. Elk jaar toetst de SEMH deze eisen. Zo bent u verzekerd van de beste zorg. Hebt u suggesties om onze organisatie te verbeteren? Wij luisteren graag naar u. De leden van Voetcentraal handelen altijd vanuit het belang van de patiënt. Toch is het goed om te weten dat er belangenorganisaties bestaan voor patiënten. Bovendien heeft iedere erkende orthopedisch schoentechnicus een aansprakelijkheidsverzekering.

Garantie

U heeft recht op garantie. Dat geeft u een veilig gevoel. De garantievoorwaarden verschillen per product. Vraag bij ons naar de precieze garantietermijn. Normale slijtage en onzorgvuldig gebruik of ernstige veranderingen aan uw voeten, armen of benen vallen buiten de garantie die wij bieden. Goed om te weten: u bent altijd welkom als er iets mis is met uw schoen of aanpassing. Wij zoeken een oplossing. Ook al is de garantietermijn verstreken.

Ondanks onze voorzorgsmaatregelen kan het voorkomen dat u niet helemaal tevreden bent. Bel ons dan zonder aarzelen! Wij plannen dan direct een afspraak zodat we u binnen vijf werkdagen een eventuele oplossing kunnen bieden. Wij willen dat u tevreden bent en blijft.

Klachtenprocedure

Het kan gebeuren dat een hulpmiddel nog niet geheel voldoet. Bent u niet tevreden? Doorloop deze vier stappen.

Stap 1. Bespreek de klacht over uw hulpmiddel met de leverancier.
Stap 2. Uw leverancier biedt u een passende oplossing.
Stap 3. Bent u niet tevreden met de geboden oplossing? Vraag naar de klachtencoördinator van uw leverancier of naar de directie en maak uw klacht daar kenbaar. Nu weet u zeker dat u de juiste persoon binnen de organisatie heeft gesproken om uw klacht op te laten lossen.
Stap 4. Bent u toch nog niet tevreden met de geboden oplossing of hebben de oplossingen niet geleid tot het gewenste resultaat? U kunt een klacht indienen bij de Klachtencommissie Orthopedische en Medische Hulpmiddelen. Gebruik hiervoor het klachtenformulier! De onafhankelijke commissie buigt zich over uw klacht en de geboden oplossingen. Het secretariaat van de klachtencommissie neemt contact met u op om de klacht door te nemen en is uw aanspreekpunt tijdens de procedure.

Heeft u geen klachtenformulier?
Download het van de website: https://www.nvos-orthobanda.nl/klachtenregeling

Natuurlijk wilt u lang en zonder klachten van uw schoenen genieten. Goed onderhoud is dus belangrijk. Download hier onze folder Gebruik & onderhoud vol adviezen.