Kwaliteit

Kwaliteit

Voetcentraal wil marktleider zijn in kwaliteit. Het gaat om úw voeten. Dan is alleen de beste oplossing goed genoeg. Alle aangesloten bedrijven zijn erkend door de Stichting Erkenningsregeling voor Medische Hulpmiddelen. Ook hebben wij intensief contact met de branchevereniging voor orthopedische hulpmiddelen NVOS-Orthobanda.

Bij Voetcentraal doen wij er alles aan om u een perfecte schoen of aanpassing te bezorgen. Als orthopedische schoentechnische bedrijven werken we daarom samen. Zo kunnen we elkaar beter maken en scherp houden. Kwaliteit betekent alles voor ons. U bent gebaat bij een goed product, waar u op kunt vertrouwen.

Kwaliteitszorg

Wij hechten bij Voetcentraal sterk aan kwaliteit. Daarom zijn we aangesloten bij de Stichting Erkenningsregeling voor leveranciers van Medische Hulpmiddelen (SEMH). Deze onafhankelijke organisatie stelt in samenspraak met branche, gebruikersorganisaties en zorgverzekeraars eisen op waaraan een erkend bedrijf dient te voldoen. Elk jaar toetst de SEMH deze eisen. Zo bent u verzekerd van de beste zorg. Hebt u suggesties om onze organisatie te verbeteren? Wij luisteren graag naar u. De leden van Voetcentraal handelen altijd vanuit het belang van de patiënt. Toch is het goed om te weten dat er belangenorganisaties bestaan voor patiënten. Bovendien heeft iedere erkende orthopedisch schoentechnicus een aansprakelijkheidsverzekering.

Garantie

U heeft recht op garantie. Dat geeft u een veilig gevoel. De garantievoorwaarden verschillen per product. Vraag bij ons naar de precieze garantietermijn. Normale slijtage en onzorgvuldig gebruik of ernstige veranderingen aan uw voeten, armen of benen vallen buiten de garantie die wij bieden. Goed om te weten: u bent altijd welkom als er iets mis is met uw schoen of aanpassing. Wij zoeken een oplossing. Ook al is de garantietermijn verstreken.

Ondanks onze voorzorgsmaatregelen kan het voorkomen dat u niet helemaal tevreden bent. Bel ons dan zonder aarzelen! Wij plannen dan direct een afspraak zodat we u binnen vijf werkdagen een eventuele oplossing kunnen bieden. Wij willen dat u tevreden bent en blijft.

Klachtenprocedure

Als u er met ons echt niet uitkomt, kunt u een klacht tegen ons indienen bij de Klachtencommissie Orthopedische en Medische Hulpmiddelen. De commissie gaat eerst na of cliënt en leverancier er alles aan hebben gedaan om er samen uit te komen. Hoe dient u een officiële klacht in? U vult een klachtenformulier in, dat u heeft opgevraagd bij het secretariaat van de klachtencommissie of heeft gedownload van www.nvos-orthobanda.nl. U omschrijft uw klacht duidelijk. Ook geeft u toestemming aan de klachtencommissie om informatie over de klacht in te winnen bij betrokken artsen of behandelaars. U richt het formulier aan:

Klachtcommissie Orthopedische en Medische Hulpmiddelen
Postbus 120
3760 AC Soest
Tel: (035) 603 79 64
E-mail: klachten@nvos-orthobanda.nl

De klachtencommissie doet binnen zes weken uitspraak over de klacht. De uitspraak luidt: gegrond of ongegrond. De klachtencommissie kan geen boetes of andere sancties opleggen. Wel kan de commissie een advies aan beide partijen meegegeven. Als u zich niet wilt neerleggen bij de uitspraak van de klachtencommissie, kunt u beroep aantekenen bij de Geschillencommissie van de Stichting Erkenning Medische Hulpmiddelen (SEMH).

Natuurlijk wilt u lang en zonder klachten van uw schoenen genieten. Goed onderhoud is dus belangrijk. Download hier onze folder Gebruik & onderhoud vol adviezen.